Tennisvereniging  LTC Waterwijk is gelegen aan het Madisonpad midden in de gezellige Waterwijk van Almere. De vereniging beschikt over 8 verlichte gravelbanen met sproei- installatie en een prachtig clubgebouw. Het park wordt omgeven door hoge bomen waardoor de wind weinig tot geen invloed heeft op het spel. Op het park is een mooie speelweide voor de kinderen compleet met klimrek, glijbaan, schommels en een voetbalveldje.

Op de dinsdag en dondermorgen is er de koffietoss.

Op de woensdagavond is er een tossavond. De leden leveren hun pasjes in en deze worden door elkaar geschud. Zo ontstaan er willekeurige partijen van een half uur. Er worden drie ronden gespeeld door middel van het schudden van de spelerspassen. De vierde en vijfde ronde kunnen de spelers een voorkeur uitspreken met wie zij willen spelen of zelf een partij samenstellen.

Tevens houden we diverse toernooien, zoals ladies day, 50+ event en het 35+ thuisblijvers weekend toernooi.

Wil je competitie spelen op vrijdagavond, zaterdag of zondag dan kan dit geregeld worden door leden van  onze Wedstrijd Technische Commissie (WTC) of de Jeugd Commissie (JC). Tevens bestaat de mogelijkheid om je in te schrijven voor de 50+ voor en najaarscompetitie die op de vrijdagmiddag gespeeld wordt

LTC Waterwijk organiseert twee keer per jaar  een open toernooi; het Preventiecentrum de Fysioclub open en het Smikky Open 35+ toernooi. Het eerste toernooi vindt plaats in juni en het Smikky open 35+ in augustus.

In september vinden de clubkampioenschappen voor zowel de jeugd als de senioren plaats. Deze worden verdeeld over twee weken met aan het eind een fantastische finale zondag compleet met BBQ en feest.

WINTERACTIVITEITEN

In de winter, als de banen het toelaten, wordt er doorgespeeld m.a.w. de toss op de dinsdag– en donderdagochtend gaat gewoon door net zoals de toss op de woensdagavond.

Om de veertien dagen vindt er ook een klaverjas-competitie plaats op de vrijdagavond. Competitie is een groot woord want het is er vooral gezellig en er wordt niet met het mes op tafel gespeeld.

Kortom LTC Waterwijk is een bruisende vereniging met diverse activiteiten.